Narodenie a identita Pána Ježiša podľa Lukášovho evanjelia
[Ježiš Kristus je Syn Boží – 5. časť]
Lukáš 1:1 – 38, 3:22; 3:38, 1:43; Ján 2:1 a 3; Skutky 1:14; Genezis 3:15; Rimanom 5:12; 2. Samuelova 7:14; 1. Kronická 17:13
Miesto: Bratislava
Popis: V piatej časti tejto série nás zaujíma primárne text prvej kapitoly Lukášovho evanjelia a popri tom aj ďalšie texty a medzi nimi Lukáš tretia kapitola. Evanjelista Lukáš po úvode najprv opisuje Jána Krstiteľa ako toho, kto mal pripraviť izraelský ľud na príchod Syna Božieho. Pritom s ohľadom na osobu Pána Ježiša je kľúčové porozumieť, ako evanjelista Lukáš jasne nadväzuje na starozmluvné texty, ktoré Syna Božieho opisujú ako človeka, ktorý sa zrodí z dávidovsko-mesiášskej kráľovskej rodovej línie, a ktorého Boh zmocní k vykonaniu diela spasenia hriešnikov. Lukáš konkrétne objasňuje zmysel výrazu „Syn Boží“ dvojako. Pritom však ani jedno z jeho objasnení nemá v sebe žiadny rozmer, kde by Pán Ježiš Kristus mal mať božskú prirodzenosť. Naopak, je to človek, ktorého počiatok je v zázračnom panenskom počatí v lone židovskej ženy Márie. V Lukášových textoch o počatí a narodení Pána Ježiša takto nenachádzame žiadnu ideu predľudskej existencie. Navyše takáto idea nie je kompatibilná so skutočnosťou, že Mária je matkou Pána Ježiša a jeho generační predchodcovia sú rozpísaní v rodokmeni tretej kapitoly, čo rovnako je v silnej kolízii s ideou, že by Pán Ježiš mal nejakú osobnú predľudskú existenciu.
Kazateľ: Jan Sichula
Séria: Jezis Kristus je Syn Bozi
Téma: #Boh , #unitarianizmus , #trojjedinost , #modalizmus , #Jezis , #Kristus , #oneness , #Pan , #Stara zmluva , #Nova zmluva , #anjeli , #synovstvo Bozie , #Adam , #rodokmene , #stvorenie , #predludska-existencia
Dátum: September 12, 2021